- PROJEKTY -
Projekty 2021/2022
V projektu Implementace KAP JMK II s registračním číslem CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0017177 v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. figurujeme jako partnerská škola.
Smyslem a hlavní myšlenkou tohoto projektu pro oblast zdravotnictví je podporovat na všech zdravotnických školách v Jihomoravském kraji kvalitní výuku a důkladně připravit žáky pro praxi.
V projektu Implementace KAP JMK II jsou zapojeny tyto školy z Jihomoravského kraje:
- Církevní střední zdravotnická škola s.r.o., Brno
- Gymnázium a SOŠZE Vyškov, p. o.
- Obchodní akademie a Střední zdravotnická škola Blansko, p. o.
- Soukromá SOŠ manažerská a zdravotnická s.r.o., Břeclav
- Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Znojmo, p. o.
- Střední zdravotnická škola Evangelické akademie, Brno
- Střední zdravotnická škola Brno, Jaselská, p. o.
- Vyšší odborná škola a střední škola Boskovice, p. o.
- Vyšší odborná škola zdravotnická Brno, p.o.
Č. projektu 0016/DOUCOVANI_SKOLY/2022, č.j. MSMT-31956/2021-4
Projekt Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem byl realizován v období 1. 1. 2022 – 31. 8. 2022. Vybraní žáci všech ročníků a obou studijních oborů docházeli na individuální nebo skupinové doučování všeobecných a odborných předmětů.
Projekt měl za cíl k vyrovnat dopady pandemie covid-19 na vzdělávací výsledky žáků školy.
Aktivita pokračovala v rámci Národního plánu obnovy a finančním zdrojem pro realizaci byly prostředky fondu Evropské unie – Next Generation EU.
Projekty 2020/2021
Projekt „Digitální vzdělávání pedagogů SŠ pro efektivní výuku“ – CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012341
projekt je realizován v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. Škola je zde partnerem projektu.
Účelem projektu je:
Připravit pedagogy po stránce digitálních kompetencí tak, aby byli schopni zvolit vhodný způsob začlenění simulací do výuky, samostatně vést simulační hru a v maximální míře ji využít pro zefektivnění výuky, rozvoj a hodnocení studentů. Zejména s ohledem na využití principů learning by doing, interaktivity výuky a aktivizace studentů.
K tomuto účelu bude vytvořen interaktivní vzdělávací program Rozvoj digitálních kompetencí pedagogů -DigCompEdu, který bude v digitální formě a bude zahrnovat metodiku, názorné video tutoriály, znalostní bázi a postupy, včetně využití příkladů z praxe. Jedná se o komplexní vzdělávací program akreditovaný MŠMT ČR
Součástí programu bude implementace simulační hry Unisim do výuky.
Naše škola díky zapojení do tohoto projektu může modernizovat počítačovou učebnu. V projektu se počítá s nákupem 8 ks pevných PC stanic, 1 digitálního fotoaparátu, 1 dataprojektoru a 1 projekčního plátna.
Projekt „II – Zvýšení kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě“ – CZ.02.3.X/0.0/0.0/18_065/00012600
PERSONÁLNÍ PODPORA
- 2.III/6 Školní kariérový poradce – personální podpora SŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu kariérového poradce středním školám a podpořit tak žáky středních škol. Školní kariérový poradce bude působit jako podpora žáků středních škol při hledání budoucího zaměření vzdělávání a profesní orientace, a to včetně žáků s potřebou podpůrných opatření17 a žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání
OSOBNOSTNĚ SOCIÁLNÍ A PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ SŠ
- 2.III/7 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin, varíanty: d) osobnostně sociální rozvoj; e) inkluze;
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání. Vzdělávání bude probíhat formou absolvování vzdělávacího programu akreditovaného v systému DVPP.
- 2.III/11 Tandemová výuka v SŠ
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků středních škol v oblasti podpory společného vzdělávání, rozvoje základních gramotností a rozvoje klíčových kompetencí. Díky spolupráci se zlepší kvalita výuky, která bude mít pozitivní vliv na výsledky žáků.
- 2.III/13 Nové metody ve výuce v SŠ
Cílem šablony je prohloubit profesní kompetence pedagogických pracovníků středních škol prostřednictvím vzájemné spolupráce s využitím prvků mentoringu.
- 2.III/15 Zapojení odborníka z praxe do výuky v SŠ
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků středních škol a odborníků z praxe v rámci všeobecněvzdělávacích předmětů/odborných předmětů/odborné praxe. Díky spolupráci se zlepší kvalita výuky, která bude mít pozitivní vliv na výsledky žáků.
AKTIVITY ROZVÍJEJÍCÍ ICT V SŠ
- 2.III/18 Využití ICT ve vzdělávání v SŠ
Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti využívání nových výukových metod s využitím informačních a komunikačních technologií (ICT). Aktivita rovněž cílí na větší individualizaci výuky a na rozvoj digitálních kompetencí a kreativity žáků a jejich aktivní zapojení do procesu výuky. Pedagogové využijí nové inovativní scénáře výuky.
EXTRAKURIKULÁRNÍ A ROZVOJOVÉ AKTIVITY SŠ
- 2.III/19 Klub pro žáky SŠ, varianty: a) čtenářský klub c) klub komunikace v cizím jazyce;
Cílem aktivity je realizace klubu pro žáky střední školy. Aktivita má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i profesní rozvoj pedagogických pracovníků.
- 2.III/20 Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem
Cílem aktivity je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování.
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0017177 Klíčová aktivita KA07
Hlavním cílem projektu je zlepšení nebo minimálně udržení současného stavu poskytované metodické podpory pedagogům v oblastech nastavených v implementačních projektech PolyGram a KaPoDaV a nastavení systému metodické podpory pedagogům v oblastech, které dosud nebyly v předchozích projektech podpořeny.
Zlepšení nastaveného systému metodické podpory se bude dít prostřednictvím organizace aktivit podporujících síťování organizací – navazováním neformálních vztahů mezi řediteli a učiteli obdobně zaměřených středních škol, ale také vytvářením spolupracujících platforem s účastí pedagogů různých stupňů škol se zástupci sociálních partnerů.
Důraz bude kladen na vzdělávání managementu středních škol, kde dochází v posledních letech k velké generační výměně.
V návaznosti na nově zpracovanou Školskou inkluzivní koncepci JMK a výstupy projektu KIPR bude nastaven systém metodické pomoci školám v oblasti poskytování podpůrných opatření, sdílení příkladů dobré praxe směrem k základním školám, podpory spolupráce pedagogů s asistenty pedagoga a zavedení plošného systému prescreeningu pro identifikaci nadaných žáků. Řízení metodické podpory a síťování bude zabezpečeno z příspěvkových organizací JMK v návaznosti na strategické dokumenty JMK a ČR.
Cílem této klíčové aktivity je poskytnout ředitelům škol, kteří jsou ve funkci do 5 let a služebně starším ředitelům podporu v oblasti řízení škol. Tyto aktivity budou realizovány formou výměny zkušeností, sdílení příkladů dobré praxe, exkurzí, odborných konzultací a individuální metodické podpory, včetně manažerské podpory za pomoci odborníků z firemní sféry.
Škola je v tomto projektu partner.
Podpořená osoba – Ing. Šárka Kamenská, ředitelka školy
Projekty 2019/2020
PERSONÁLNÍ PODPORA
- 2.III/6 Školní kariérový poradce – personální podpora SŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu kariérového poradce středním školám a podpořit tak žáky středních škol. Školní kariérový poradce bude působit jako podpora žáků středních škol při hledání budoucího zaměření vzdělávání a profesní orientace, a to včetně žáků s potřebou podpůrných opatření17 a žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání
OSOBNOSTNĚ SOCIÁLNÍ A PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ SŠ
- 2.III/7 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin, varíanty: d) osobnostně sociální rozvoj; e) inkluze;
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání. Vzdělávání bude probíhat formou absolvování vzdělávacího programu akreditovaného v systému DVPP.
- 2.III/11 Tandemová výuka v SŠ
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků středních škol v oblasti podpory společného vzdělávání, rozvoje základních gramotností a rozvoje klíčových kompetencí. Díky spolupráci se zlepší kvalita výuky, která bude mít pozitivní vliv na výsledky žáků.
- 2.III/13 Nové metody ve výuce v SŠ
Cílem šablony je prohloubit profesní kompetence pedagogických pracovníků středních škol prostřednictvím vzájemné spolupráce s využitím prvků mentoringu.
- 2.III/15 Zapojení odborníka z praxe do výuky v SŠ
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků středních škol a odborníků z praxe v rámci všeobecněvzdělávacích předmětů/odborných předmětů/odborné praxe. Díky spolupráci se zlepší kvalita výuky, která bude mít pozitivní vliv na výsledky žáků.
AKTIVITY ROZVÍJEJÍCÍ ICT V SŠ
- 2.III/18 Využití ICT ve vzdělávání v SŠ
Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti využívání nových výukových metod s využitím informačních a komunikačních technologií (ICT). Aktivita rovněž cílí na větší individualizaci výuky a na rozvoj digitálních kompetencí a kreativity žáků a jejich aktivní zapojení do procesu výuky. Pedagogové využijí nové inovativní scénáře výuky.
EXTRAKURIKULÁRNÍ A ROZVOJOVÉ AKTIVITY SŠ
- 2.III/19 Klub pro žáky SŠ, varianty: a) čtenářský klub c) klub komunikace v cizím jazyce;
Cílem aktivity je realizace klubu pro žáky střední školy. Aktivita má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i profesní rozvoj pedagogických pracovníků.
- 2.III/20 Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem
Cílem aktivity je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování.
Dotace na podporu a rozvoj organizací zajištujících veřejně prospěšnou činnost v oblasti zdravotnictví pro rok 2019:
č.j.JMK 138262/2019 Celková výše podpory: Kč 200 000,
Cílem projektu je pořízení moderního vybavení odborné zdravotnické učebny pro zajištění rozvoje odborných kompetencí žáků. Znalost moderních přístrojů a nových technologií zvýší možnost uplatnění žáků na trhu práce.
Z projektu budou pořízeni zejména tyto odborné pomůcky:
- nemocniční figurína k ošetřování v životní velikosti
- sada pro předvádění a procvičován postupů při obvazování
- model lidské ruky k intravenóznímu zavádění injekce
- trenažér pro aplikaci inzulínu
- model nohy s otokem a poraněním tkáně
- simulátor čtyř úrovní popálenin
- model břicha s vývody
- model lidské tepny a žíly
- model jater a žlučníku
- aj.

Projekty 2018/2019
Projekt „Zvýšení kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě“ CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_035/0006759″
Škola pokračuje v projektu, který je zaměřen na personální podporu, osobnostně profesní rozvoj pedagogů a společné vzdělávání žáků a studentů.
Číslo aktivity: III/1.6
Název aktivity: Školní kariérový poradce – personální podpora SŠ – aktivita pokračuje
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu kariérového poradce středním školám a podpořit tak žáky středních škol.
Účastníci: Mgr. Ciprysová
Zapojené třídy: všechny
Číslo aktivity: III/2.1 a
Název aktivity: Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – Čtenářská gramotnost – aktivita byla ukončena v roce 2017/2018
Cílem je posílit tvořivou atmosféru ve třídě, povzbudit kultivované vyjadřování žáků. Ve výuce jsou použity metody podporující estetické a kritické myšlení
Účastníci: Mgr. Kilianová
Zapojené třídy: MM1, ZA1, OM4, ZA4
Číslo aktivity: III/2.1 i
Název aktivity: Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin – aktivita pokračuje
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání. Pedagogičtí pracovníci středních škol budou podporováni ve svém profesním a odborném růstu účastí na odborných seminářích, workshopech a dalších vzdělávacích akcích zaměřených na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí a na využívání efektivních vyučovacích metod.
Účastníci: všichni pedagogové naší školy
Číslo aktivity: III/2.7
Název aktivity: Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv – aktivita byla ukončena v roce 2017/2018
Cílem je podpořit pedagogy středních škol ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově žáků, a to prostřednictvím vzájemné výměny zkušeností mezi pedagogy z různých škol.
Účastníci: Mgr. Kilianová, Mgr. Páleníčková
Číslo aktivity: III/2.9
Název aktivity: Tandemová výuka na SŠ – aktivita byla ukončena v roce 2017/2018
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků středních škol v oblasti podpory společného vzdělávání, rozvoje základních gramotností a rozvoje klíčových kompetencí.
Zapojené třídy: MM2, ZA1
Účastníci: Mgr. Ottová, Mgr. Ciprysová, Mgr. Kilianová, Ing. Sucháčová
Číslo aktivity: III/2.10
Název aktivity: Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ – aktivita byla ukončena v roce 2017/2018
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků středních škol a odborníků z praxe v rámci všeobecně-vzdělávacích předmětů/odborných předmětů/a odborné praxe.
Účastníci: Mgr. Nedvědíková, Ouhrabková, DIS, Mgr. Kilianová, p. Petr Uher
Zapojené třídy: ZA2, MM2
Číslo aktivity: III/2.11
Název aktivity: CLIL ve výuce na SŠ – aktivita byla ukončena v roce 2017/2018
Cílem je prohloubit znalosti pedagogických pracovníků (těch, kteří nevyučují vzdělávací obor Cizí jazyk) a zároveň zvýšit jejich kompetence ve využívání metody CLIL při výuce nejazykových předmětů.
Účastníci: Ing. Sucháčová, Mgr. Ciprysová, Mgr. Šebelová
Zapojení třídy: ZA1, ZA3, OM3, OM4
Číslo aktivity: III/2.14 k
Název aktivity: Nové metody ve výuce na SŠ – ICT – aktivita bude realizována v roce 2018/2019
Cílem šablony je prohloubit profesní kompetence pedagogických pracovníků prostřednictvím vzájemné spolupráce s využitím prvků mentoringu.
Obsahem šablony je spolupráce pedagogického pracovníka, který má zkušenosti a potřebné znalosti
v konkrétní oblasti forem a metod práce (dále jen „pedagog-expert“) s dalšími dvěma kolegy
Účastníci: 1. etapa: Mgr. Zámečníková, Mgr. Veverková, 2. etapa: Mgr. Trubačová, Ing. Sucháčová
Číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008211
Období realizace: 1. 11. 2017 – 31. 10.2020
Cíle projektu: Projekt si klade za cíl zavést, případně rozšířit stávající metodické podpory pro učitele v oblastech kariérového poradenství, celoživotního vzdělávání a podpoře kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě. Na území Jihomoravského kraje je nastaven systém metodické podpory učitelů založený na vzájemném síťování škol, učitelů a přenosu příkladů dobré praxe.Koordinátorem za naší školu je Mgr. Jana Trubačová
Projekty 2017/2018
Projekt „Zvýšení kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě“ CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_035/0006759
Projekt je zaměřen na personální podporu, osobnostně profesní rozvoj pedagogů a společné vzdělávání žáků a studentů.
Číslo aktivity: III/1.6
Název aktivity: Školní kariérový poradce – personální podpora SŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu kariérového poradce středním školám a podpořit tak žáky středních škol.
Účastníci: Mgr. Ciprysová
Zapojené třídy: všechny
Číslo aktivity: III/2.1 a
Název aktivity: Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – Čtenářská gramotnost
Cílem je posílit tvořivou atmosféru ve třídě, povzbudit kultivované vyjadřování žáků. Ve výuce jsou použity metody podporující estetické a kritické myšlení
Účastníci: Mgr. Kilianová
Zapojené třídy: MM1, ZA1, OM4, ZA4
Číslo aktivity : III/2.1 i
Název aktivity: Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání. Pedagogičtí pracovníci středních škol budou podporováni ve svém profesním a odborném růstu účastí na odborných seminářích, workshopech a dalších vzdělávacích akcích zaměřených na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí a na využívání efektivních vyučovacích metod.
Účastníci: všichni pedagogové naší školy
Číslo aktivity: III/2.7
Název aktivity: Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv
Cílem je podpořit pedagogy středních škol ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově žáků, a to prostřednictvím vzájemné výměny zkušeností mezi pedagogy z různých škol.
Účastníci: Mgr. Kilianová, Mgr. Páleníčková
Číslo aktivity: III/2.9
Název aktivity: Tandemová výuka na SŠ
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků středních škol v oblasti podpory společného vzdělávání, rozvoje základních gramotností a rozvoje klíčových kompetencí.
Zapojené třídy: MM2, ZA1
Účastníci: Mgr. Ottová, Mgr. Ciprysová, Mgr. Kilianová, Ing. Sucháčová
Číslo aktivity: III/2.10
Název aktivity: Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ
Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků středních škol a odborníků z praxe v rámci všeobecně-vzdělávacích předmětů/odborných předmětů/a odborné praxe.
Účastníci: Mgr. Nedvědíková, Ouhrabková, DIS, Mgr. Kilianová, p. Petr Uher
Zapojené třídy: ZA2, MM2
Číslo aktivity: III/2.11
Název aktivity: CLIL ve výuce na SŠ
Cílem je prohloubit znalosti pedagogických pracovníků (těch, kteří nevyučují vzdělávací obor Cizí jazyk) a zároveň zvýšit jejich kompetence ve využívání metody CLIL při výuce nejazykových předmětů.
Účastníci: Ing. Sucháčová, Mgr. Ciprysová, Mgr. Šebelová
Zapojení třídy: ZA1, ZA3, OM3, OM4
Číslo aktivity: III/2.14 k
Název aktivity: Nové metody ve výuce na SŠ – ICT
Cílem šablony je prohloubit profesní kompetence pedagogických pracovníků prostřednictvím vzájemné spolupráce s využitím prvků mentoringu.
Obsahem šablony je spolupráce pedagogického pracovníka, který má zkušenosti a potřebné znalosti
v konkrétní oblasti forem a metod práce (dále jen „pedagog-expert“) s dalšími dvěma kolegy
Účastníci: Mgr. Šebelová, Mgr. Páleníčková
Evidenční číslo: PRCH-IPBK-0086/2017
Dotační program: Bezpečné klima v českých školách 2017
Cílem projektu bylo zajistit dostatečně kvalitní vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti bezpečného klima ve škole. Všichni pedagogové naší školy po uskutečnění projektu Beze strachu do školy si výrazně rozšířili své dovednosti, schopnosti a odborné znalosti z oblasti prevence rizikového chování.
Projekt byl zaměřen zejména na rozmanitost užitých metod, schopnost a dovednost tvořit nebo organizovat účinné preventivní programy ve škole.
Projekt byl realizován ve dvou etapách. Ve druhém pololetí školního roku 2016/2017 škola zrealizovala jednodenní seminář Rizika kyberprostoru a kyberšikany. Seminář vedl Mgr. Karel Opravil, speciální pedagog s více než 20ti letou praxí ve školství a poradenství. Seminář byl akreditován MŠMT.
V říjnu 2017 se uskutečnil dvoudenní seminář pod názvem Šikana I a II. Tento seminář kvalifikovaně zajistila nezisková společnost Do světa s lektorem Mgr. Štefanem Schwarcem. Rovněž tento cyklus by akreditován MŠMT.
Škola s oběma lektory navázala spolupráci a již nyní si domlouvá termíny na další pokračování seminářů na příští školní rok.
Adresa školy
-
Soukromá SOŠ manažerská a zdravotnická, s. r. o. Slovácká 1a
690 02 Břeclav - +420 519 326 067
- ssoss.breclav@post.cz
Made with love by Veronika Kamenská
důležité odkazy

Soukromá SOŠ manažerská
a zdravotnická
důležité odkazy
Adresa školy
-
Soukromá SOŠ manažerská a zdravotnická, s. r. o. Slovácká 1a
690 02 Břeclav - +420 519 326 067
- ssoss.breclav@post.cz
Made with love by Veronika Kamenská